zondag 29 april 2012

Stappen met.....

Het jaarlijks dagje uit met de vrijwilligers van de werkgroep wordt altijd in democratisch overleg besloten, maar dan blijft er nog wel wat te organiseren over. Na veel ervaring weet ik dat uit een paar voorstellen wel een leuke dag rolt, maar elke keer ben ik weer verrast over de hoeveelheden werk wat er verzet moet worden. Daar over nadenkend kwam ik tot de slotsom het nuttige met het aangename te mixen. Gezellig de hele bubs bij mij op de koffie en dan vertrekken naar Maasvlakte2 voor een bezoek aan Futureland scheelt me tijd 's morgens. Hier wordt een containerhaven en opslag voor de allergrootste schepen gecreeerd. Fase 1 is bijna afgerond, een vervolg is afhankelijk van aanvraag naar uitbreiding van nieuwe haventerreinen. Op een watergordijn wordt de film Zeezicht geprojecteerd. Er zijn interactieve maquettes om 'door' te varen en een flightexperience waar je wel een beetje duizelig van wordt, maar je vanuit de lucht naar Maasvlakte 2 in 2033 kunt kijken. Ga daarom even onder een wereldbol liggen en ervaar waarom de Rotterdamse haven moet groeien. Indrukwekkend allemaal en de conclusie 'the Dutch create Holland' ging dan ook door me heen.
Koen Visser Holding had ons zakgeld voor een broodje meegegeven en omdat we een bezoek aan Brielle op het programma hadden staan, reden we vroeg in de middag daar naar toe. Het was er waterkoud, maar wat een leuk historisch stadje is het toch. Een gratis parkeerplaats buiten de stadsmuur, een paar honderd meter lopen en genieten van wat er geboden wordt. Een museum met verdiepingen waar je goed moet opletten of je alle ruimten hebt gezien, maar zo mooi ingericht! De koningin opende de expositie over de 80-jarige oorlog, er is een ruimte met de Brielse zeehelden Tromp, de With en van Almonde en op de begane grond de Brielse schatten. De Waag bevat herinneringen aan de 1 april-viering. Tijdens de rondwandeling in de stad kregen we een fikse bui op ons kop, maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen we huiswaarts reden scheen de zon alweer en daar wachtte ons een gezellig samenzijn in het depot aan de Kerkstraat waar we tafels tegen elkaar schoven en het servies van mijn schoonmoeder en bestek van mijn moeder dienst deden tijdens een maaltijd van de Chinees. Lekker met een drankje gehaald bij de supermarkt konden we deze dag ook financieel weer geheel verantwoord afsluiten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten